Ik heb een e-mailbericht niet ontvangen

Probleem

Je hebt een e-mailbericht niet ontvangen terwijl de afzender zegt dat deze wel is verzonden.

Mogelijke oorzaken en oplossingen

In principe krijgt de afzender altijd een foutmelding als een e-mail niet kon worden afgeleverd. Er zijn echter situaties waarin dit niet (direct) gebeurt:

  • De e-mail is vertraagd. In dit geval wordt er meestal na vier uur een waarschuwingsbericht naar de afzender gestuurd. Vertraging van e-mail kan ook optreden bij een volle mailbox omdat NederHost in dat geval de e-mail niet direct weigert maar een tijdje voor je buffert.
  • De e-mail is als spam geblokkeerd door de NederHost-mailserver. In dit geval is de e-mail direct geweigerd waarvan de afzender normaliter een melding zou moeten krijgen van haar eigen mailserver. Je kunt bij de instellingen van je mailbox in Mijn NederHost een lijst bekijken met alle recent geblokkeerde e-mail; hierin staat ook de reden van blokkering genoemd.
  • De e-mail is als spam uitgefilterd door je eigen mailprogramma. In dit geval is de e-mail waarschijnlijk terug te vinden in de folder 'Spam' of 'Junk'.
  • Als je gebruikmaakt van een eigen Sieve-script dan is de e-mail mogelijk onbedoeld niet juist verwerkt. Controleer in dat geval de ingestelde regels; NederHost kan je hier eventueel bij helpen.

Als het niet zelf lukt de oorzaak vast te stellen dan kan NederHost je natuurlijk helpen. Open hiervoor een ticket in Mijn NederHost en geef hierin het e-mailadres van de afzender en ontvanger en het tijdstip waarop het bericht bij benadering zou moeten zijn ontvangen.