Actueel

Lees hier het laatste nieuws en alles over actuele thema's. U kunt NederHost ook volgen op Twitter of u abonneren op onze RSS-feed.

HTTPS voor iedereen

Met HTTPS wordt het verkeer van en naar websites veilig versleuteld zodat het niet kan worden onderschept. Op alle websites bij NederHost kan nu eenvoudig en zonder extra kosten HTTPS onder eigen domeinnaam worden ingeschakeld, zonder dat u een certificaat hoeft aan te vragen. NederHost maakt hiervoor gebruik van Let's Encrypt.

Om HTTPS in te stellen voor uw website hoeft u alleen de betreffende optie in Mijn NederHost aan te zetten. NederHost regelt vervolgens uw aanvraag bij Let's Encrypt en configureert het certificaat op uw website. Uw site is kort daarna, in de meeste gevallen binnen enkele minuten, via een beveiligde HTTPS-verbinding te benaderen. En als u graag al uw bezoekers automatisch doorstuurt naar de HTTPS-versie van uw website, dan regelt u dat eenvoudig door een tweede optie in te schakelen.

Als u gebruik maakt van formulieren op uw website of van WordPress, Joomla of een ander CMS om uw website te beheren dan adviseert NederHost u om HTTPS in te schakelen.

Meer informatie over het inschakelen van HTTPS op uw website Meer informatie over Let's Encrypt

Batched SMTP-mail nu ook via webmail te bekijken

NederHost heeft de manier waarop bSMTP-mail wordt afgeleverd gewijzigd. E-mail aan bSMTP-servers die niet kan worden afgeleverd gaat niet meer retour afzender en is voortaan in webmail te bekijken. Als u IP-adressen van NederHost heeft geconfigureerd in een firewall controleer dan of deze adressen nog correct zijn.

Uw queue via webmail

Om uw bSMTP-queue via webmail te bekijken logt u in op webmail.nederhost.nl met de batXXXXX-gebruikersnaam van uw bSMTP-dienst en het bijbehorende wachtwoord. In Postbak IN staan de e-mails die nog moeten worden aangeboden op uw mailserver, in de folder 'Rejected' vindt u e-mail die door uw mailserver definitief is afgewezen. Vanuit webmail kunt u e-mail eventueel opnieuw laten aanbieden of doorsturen.

Adrescontrole

De mailservers die e-mail voor uw domein verwerken controleren direct of de adressen waarop e-mail wordt afgeleverd bestaan. Dit wordt gedaan door soms kort contact te maken met uw mailserver en te kijken of e-mail voor een bepaald adres afleverbaar is. Om dit goed te laten werken adviseert NederHost u om de IP-adressen vanaf waar uw mailserver verbindingen accepteert uit te breiden. In de online technische ondersteuning vindt u meer informatie over de IP-adressen die toegang moeten hebben tot uw mailserver.

E-mail gaat niet meer retour

E-mail die eenmaal is aangenomen door de NederHost mailservers gaat niet meer retour afzender, ook niet als later blijkt dat uw mailserver de e-mail toch niet accepteert. In plaats daarvan verschijnt e-mail in de folder 'Rejected' in webmail, vanuit waar de beheerder van uw mailserver de e-mail eventueel alsnog kan doorsturen. U kunt per e-mail rapportages laten sturen aan de beheerder met een overzicht van geweigerde e-mail. Stel hiervoor het postmaster-adres in in Mijn NederHost.

E-mailregels instellen vanuit vernieuwde webmail

Secure webmail heeft een update gekregen en diverse kleine en grotere verbeteringen zijn toegevoegd, zoals een herinnering bij het versturen van e-mails met attachments, het kunnen kleuren van e-mail op basis van bepaalde zoekwoorden en het eenvoudiger kunnen markeren van berichten als spam.

Daarnaast biedt webmail nu ook de mogelijkheid om regels in te stellen die worden toegepast op binnenkomende e-mail. Hiermee kunnen berichten direct bij ontvangst naar wens in folders worden gesorteerd, doorgestuurd, automatisch beantwoord, etc. Voor het toepassen van deze regels maakt NederHost gebruik van de Sieve-taal voor mailscripts.

U kunt e-mailregels instellen vanuit webmail, bij Instellingen, optie Filters. Het is ook mogelijk om zelf Sieve-scripts te uploaden vanuit een Sieve-client, zie voor meer informatie over het gebruik van Sieve-scripts en Sieve-clients ook sieve.info. De nieuwe webmail vindt u op webmail.nederhost.nl.