Via IPv6 moet ik vaak opnieuw inloggen op de NederHost-website.

Probleem

U maakt gebruik van IPv6 en de NederHost-website vraagt u soms zonder zichtbare aanleiding om uw klantcode of gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord opnieuw in te vullen, zelfs als u even daarvoor nog een andere pagina op de website heeft opgevraagd.

Oorzaak

U maakt waarschijnlijk gebruik van de IPv6 'privacy extensions' (standaard ingeschakeld bij de meeste moderne besturingssystemen). Omdat bij IPv6 het laatste deel van uw IP-adres meestal is gebonden aan de gebruikte hardware wordt dit als een privacyrisico gezien. De oplossing is om dit deel van uw IP-adres met enige regelmaat automatisch te wijzigen. U merkt niets van deze wijziging, maar voor de servers waarmee u verbindt lijkt u plots vanaf een ander IP-adres te komen.

NederHost koppelt sessies op de website en het servicepanel aan IP-adressen om te voorkomen dat sessies kunnen worden overgenomen. Als gevolg hiervan moet u opnieuw inloggen op het moment dat uw IP-adres wijzigt.

Oplossing

Het wijzigen van het IPv6-adres zou regelmatig maar niet erg vaak moeten gebeuren. Als u overlast ondervindt als gevolg van het te vaak opnieuw moeten inloggen of het verlies van andere gegevens in uw sessie dan hoort NederHost dit graag van u. We kunnen dan kijken welke aanpassingen mogelijk zijn. Als u ook geschikt over IPv4-connectivity dan kunt u eventueel ook de website geforceerd over IPv4 benaderen door www4.nederhost.nl te gebruiken.

NederHost adviseert u om de privacy extensions niet uit te schakelen.

Gerelateerde artikelen

Gebruikersnamen
Een overzicht van de verschillende soorten gebruikersnamen bij NederHost.
Wachtwoord kwijt
Uw wachtwoord kwijt? Volg de juiste procedure en u heeft zo een nieuwe.